Przynęta!

ale nie na ryby :-)

Ta przynęta służy do czegoś zupełnie innego i stanowi tak jakby wrota wejściowe do Twojego biznesu. Jest to tzw. Lead Magnet, ale łatwiej wymówić Przynęta :-)
 
To właśnie w dużej mierze od przynęty zależy, czy Twoja strona przechwytująca będzie skuteczna i czy zrealizujesz swoje marketingowe cele (dobrze przygotowana przynęta, może mieć również duży wpływ na Twoją sprzedaż).
 
Dużo osób już na tym etapie popełnia poważny błąd.
 
Skoro taka przynęta nic nie kosztuje, to jej zawartość nie musi być koniecznie najwyższej jakości... Przecież nikt Ci za to nie płaci, prawda?
 
Jesteś pewien, że za przynętę nikt nie płaci?
 
Otóż płaci. Swoim adresem email, a to też ma znaczenie.
 
Twoja przynęta musi być jak najwyższej jakości i musi w jakiś sposób się wyróżniać.
 
W dzisiejszych czasach ludzie są bombardowani darmową wiedzą i na podstawie Twojej przynęty oceniają Twój cały biznes oraz wyrabiają sobie zdanie na Twój temat.
 
WSKAZÓWKA!
Twoja przynęta musi być tak dobra, że mógłbyś bez najmniejszego problemu ją sprzedawać.
 
Zawartość:
Umieść w swojej przynęcie 1, 2 lub 3 swoje najlepsze wskazówki. Jakieś wewnętrzne informacje, które na zewnątrz są trudno dostępne i za które bez problemu można pobierać opłaty.
 

Rodzaje przynęty.

Masz tutaj dużo możliwości.
 
Twoją przynętą może być:
 
a. Raport/Poradnik
b. E-Book
c. Nagranie wideo
d. Nagranie audio
e. Nagranie jakiegoś szkolenia. Może to być szkolenie stacjonarne lub np. nagranie webinaru
f. Gratisowa analiza
g. 10-15 Minutowa konsultacja na Skype lub konsultacja przez email
h. itd.
 

Podstawy dobrej przynęty

1. Przynęta jest wartościowym produktem, który rozwiązuje jakiś specyficzny problem Twojego czy telnika.
 
2. Przynęta nie jest tak naprawdę darmowym produktem. Twój czytelnik otrzymuje swoją przynętę dopiero w momencie, gdy pod Ci swój adres email.
 
3. Przynęta musi wywoływać natychmiastowy efekt Aha.
 
Znajdź to coś, co wyróżnia Cię na tle konkurencji
i wykorzystaj to w swojej przynęcie.
 
Dwie proste strategie:
 
Strategia nr 1: Tajny Raport - Są to informacje przeznaczone tylko dla wtajemniczonych osób, czyli tylko dla osób, które zapiszą się na Twoją listę kontaktów. Takich materiałów nie można dostać u Twojej konkurencji i dodatkowo rozwiązują one jakiś poważny problem Twojego czytelnika.
 
Strategia nr 2: Odpowiedź na PALĄCE pytanie - Jest to jedna z najlepszych przynęt. Ma dużą wartość i nie jest trudna do stworzenia.
 
 

STRATEGIA NR 1

bądź inny, bądź sob ą i odróżniaj się od całej reszty
 
To, co najlepiej będzie działać, to przede wszystkim nie jakiś obszerny i zaawansowany E-Book.
 
Dlaczego?
 
Po pierwsze, napisanie takiego E-Booka zajmie Ci dużo czasu, a po drugie, Twój czytelnik też będzie mieć problem z przerobieniem tego materiału. Przejście od momentu czytania do kolejnego kroku, będzie mocno odroczone w czasie.
 
Lepiej działać będzie prosty raport.
 
Kilka wskazówek:
 
  • Potrzebujesz jakiejś konkretnej wiedzy, ekspertyzy albo doświadczenia. Musi być to coś, czego nikt inny nie ma.
  • WYSTARCZY, że to coś będzie tylko trochę inne od tego, co oferują inni marketerzy.
  • Ważne: Twój raport musi wyróżniać się na tle konkurencji.
  • Ludzie sami z siebie muszą być tym zainteresowani. Oni muszą po prostu chcieć to dostać.
 
Przykładowy raport:
 
„Jak w 7 dni zdobyć 12.000 nowych czytelników?”
 
-LUB-
 
„12.000 Nowych Czytelników w 7 Dni!”
 
Warto też zadbać o okładkę.
 
 
Objętość:
 
Dużo osób popełnia jeden poważny błąd. Często piszą po prostu za dużo. Ja też nie należę do wyjątków, ponieważ jeszcze nie tak dawno temu rozdawałem E-Booka, który miał 120 stron (tego dostałeś w ramach wyjątku, bo początkowo był przeznaczony do sprzedaży).
 
Wiesz, jaki był tego efekt? Nie było tragedii, ponieważ informacje w tamtym E-Booku są dobre, ale w większości mogłem liczyć tylko na pochwały. Czytanie było odkładanie na później, a to jest podstawa. Przed podjęciem kolejnych kroków Twój czytelnik musi zapoznać się z Twoim materiałem.
 
Dlatego, akurat w tym wypadku, mniej znaczy więcej:
 
  • Raport o długości 20-30 stron w zupełności Ci wystarczy.
  • Staraj się pisać krótkie rozdziały, 2-3 strony na rozdział.
  • Na jeden rozdział powinien przypadać tylko jeden pomysł.
  • Pisz prostym i zrozumiałym językiem. Czytelnik musi szybko przetrawić Twoje informacje i szybko wdrożyć je w praktyce.
  • Twój czytelnik powinien doznać efektu Aha i otrzymać realną korzyść.
 

Krótkie podsumowanie:

a. Nie wszystko naraz!
 
Nigdy nie zdradzaj wszystkich swoich tajemnic naraz. Zaoferuj jedno, ale konkretne rozwią zanie na jeden konkretny problem. Dajesz wartościowe informacje i rozwiązujesz poważny problem swojego czytelnika, ale niech on pozostanie cały czas głodny. Musi nabrać chęci na resztę.
 
b. 100 różnych rozwiązań?
 
Tylko nie to. Nie rób tego. Ludzie szukają jednego, konkretnego i prostego rozwiązania. Nie interesuje ich 1001 trików, 500 stron, czy 25 filmów wideo. Rozwiązuj jeden duży problem zamiast 1000 małych.
 
c. Rezultaty!
 
Zastanów się... Czego tak naprawdę chce Twój czytelnik?
 
Jeśli Twoja przynęta faktycznie rozwiązuje jakiś palący problem Twojego czytelnika, to zobaczysz, że on bardzo chętnie zostawi Ci swój adres email.
 
Dlatego nie koncentruj się na faktach, ale mów o zmianach, transformacji, efektach, które Twój czytelnik może mieć.
 
d. Szybkie efekty!
 
Co to znaczy szybkie efekty? Załóżmy, że Twoją przynętą jest 10 częściowy kurs wideo. Twój subskrybent przez 10 dni będzie otrzymywać nową część. Pytanie: czy w takiej sytuacji on ma jakąś szansę na szybki efekt?
 
Niestety, szanse są małe. Twój czytelnik potrzebuje wyników. Jak najszybciej, a najlepiej jeszcze dzisiaj. Wyjątek może być w momencie, gdy każde z tych 10 wideo jest osobną i wartościową przynętą.
 
e. Ekspert?
 
Jeśli Twoja przynęta będzie wartościowa, to przy okazji będzie pozycjonować Cię na eksperta. A czasami nawet na lidera, który jest jeszcze poziom wyżej nad ekspertem.
 
f. Wartość!
 
Nie rozdajesz swojej przynęty za darmo. Wymieniasz ją za adres email, dlatego nie myśl w taki sposób, że jest to darmowy materiał. Często ludzie myślą, że skoro jest to za darmo, to wartość może być umowna... Wielki błąd!
 
Twój subskrybent na podstawie Twojej przynęty może określić wartość Twoich pozostałych materiałów. Jeśli już na samym początku oferujesz kiepskie materiały, to czy warto z Tobą współpracować?
 
Może ktoś zapisze się na Twoją listę kontaktów, ale po zapoznaniu z przynęta raczej szybko o Tobie zapomni. Dlatego zadbaj o wartościowe materiały.
 
g. Speed!
 
Pieniądze lubią szybkość. Wiedziałeś? Dlatego Twoja przynęta nie może być za długa. E-Book na 120 stron, to czasochłonna przeszkoda do pokonania i słaby punkt w Twoim lejku sprzedażowym.
 
Twoja przynęta powinna być szybka. Twój czytelnik powinien przerobić te informacje w10-30 minut i od razu wdrażać je w praktyce.
 
 

STRATEGIA NR 2

e-book eksperta, czyli odpowiedź na PALĄCE pytanie!
 
Ta przynęta, jeśli jest dobrze zbudowana, może umieścić Cię na równi z najlepszymi
ekspertami i liderami w branży.
 
Zalety tej strategii:
 
  • E-Book eksperta nie jest trudny, czyli łatwo go wyprodukować,
  • Możesz wykorzystać markę najlepszych ekspertów w branży i na ich plecach wspiąć się na podobny lub nawet ten sam poziom,
  • Ma dużą wartość w oczach innych osób i...
  • Możesz korzystać z takiego E-Booka przez wiele lat (nie traci z czasem na wartości).
 
Jak zacząć?
 
Przygotuj jedno lub kilka najważniejszych pytań... Mają to być palące pytania, na które Twój czytelnik potrzebuje konkretnej odpowiedzi.
 
Następnie zadaj te pytania najlepszym ekspertom i liderom...
 
Co dalej?
 
Po otrzymaniu odpowiedzi (możesz też dodać coś od siebie) stwórz swój własny E-Book eksperta.
 
Wyróżniaj się na tle swojej konkurencji.
To może być nawet jedno palące pytanie, które zadajesz kilku różnym ekspertom.
 
Zobaczysz, że w większości przypadków odpowiedzi będą różne.
 
Z każdym z tych ekspertów możesz przeprowadzić krótki wywiad. Większość się zgodzi i będziesz mógł taki wywiad później delikatnie edytować i spakować w fajnego i dosyć wartościowego e-booka.
 
Przykład pytania:

„Jeśli dzisiaj zaczynasz od zera, to co robisz? Jakie są Twoje najlepsze strategie i plan działania, aby od kompletnego zera zbudować dochodowy i stabilny biznes online?”
 
 
WAŻNE!
Swoje pytania zadajesz doświadczonym ekspertom i liderom. Nie mogą być to osoby, które dopiero zaczynają działać i udają nie wiadomo kogo.
 
E-Book eksperta w 6 prostych krokach:
 
1. Wybierz jedno lub kilka palących pytań/ największych problemów. Muszą być to pytania, na które Twój czytelnik potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi.
 
2. Stwórz listę najlepszych ekspertów z branży. Im większa tym lepiej, bo nie zawsze każdy się zgodzi.
 
3. Wyślij do nich wiadomość z zaproszeniem do wywiadu i informacją, że będą częścią Twojego e-booka. Musisz w jakiś sposób zachęcić danego eksperta, czyli on też misi mieć z tego jakąś korzyść np. aktywny link do jego strony.
 
4. Dla dodatkowej zachęty wykorzystaj również nazwiska ekspertów, którzy wyrazili zgodę.
 
5. Wyślij kolejnego maila do tych ekspertów, od których nie uzyskałeś jeszcze odpowiedzi.
 
6. Teraz przyszedł czas na wywiad. Najlepiej na Skype lub przez Google Hangouts. Następnie możesz komuś zlecić transkrypt lub samemu wszystko spisać, edytować i stworzyć fajnego e-booka (możesz zadawać pytania również przez email).
 




Do zobaczenia po drugiej stronie!

PAWEŁ GRZECH

Copyright © 2019. Paweł Grzech | Kontakt Polityka Prywatności |

Podziel się

This is the bottom slider area. You can edit this text and also insert any element here. This is a good place if you want to put an opt-in form or a scarcity countdown.